2010. december 12., vasárnap

két kis császárlazac és a lágyvíz

Jó ideig nem is láttuk a nemrég kikelt kis császárt, Ági szomorú is volt miatta. Pár napja előjött a jávai mohából, kicsit nagyobb is, sőt, legalább ketten vannak.

Első kísérletem a gyantás vízlágyítással sikeresnek mondható. A gyantát, ami sárgásbarna, kristálycukorhoz hasonló szemcse-méretű granulátum, egy harisnyába tettem, a harisnyát pedig egy kiürült 5 literes lágyvizes műanyag palackba (kisebb is elég lett volna, de nem találtam). A palack oldalán snitzerrel vágtam néhány kiömlőnyílást, a kupakra pedig fúrtam egy 16 mm-es lyukat, amibe szorosan illeszkedik az 1000 l/h teljesítményű Eheim vízpumpa kimenete. Az egész szerkezetet elsüllyesztettem a 60 literes műanyag hordóban, és bekapcsoltam a pumpát. Így szép lassan az összes vizet átnyomja a gyantán, ami magához köti a vízkeménységet okozó ásványi anyagokat.

Néhány óra múlva elővettem a Sera cseppentős gH és kH teszteket. A gyerekek számolták a cseppeket, és nézték a szín-átfordulást, de mivel 0 volt a keménység, a teszt nem volt túl látványos. A show kedvéért megmértük az akvárium vizét is, és boldogok voltak, amikor a nyolcadik csepp után sárgából élénk kékre váltott a folyadék színe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése