2011. október 19., szerda

a Tetra lámpatest halála


A 20 literes garnélásnak a gyári világítása egy 11W-os kompakt fénycső. A halaknak elég fényt ad, de a növények közül csak az árnyéktűrők fejlődtek alatta, ezért egy ideje az akvárium mellé szerelt másik kompakt fénycsővel adtam nekik egy kis világosságot. A pótlámpa felé eső oldalon nőnek is rendesen, a másik oldalon már szinte elfogytak a növények.


A dupla világítás miatt nem is tűnt föl, hogy a gyári fénycső kihunyt. Lehet, hogy már szombaton sem működött, de csak vasárnap vettem észre, amikor az új garnélákat betelepítettem.

Úgy emlékeztem, hogy van valahol cserecsövem, ezért lefeszegettem a burkolatot. Ekkor ért a meglepetés: a négy kis pöcök, ami a búrát tartotta, úgy megkeményedett, hogy a legkisebb érintésre is szétporladt, pedig eredetileg rugalmas alakváltozással kellett volna elengedniük az átlátszó fedelet. A fénycső kivétele után láttam, hogy nem csak a pöckök, hanem az egész lámpatest apró szilánkokra hullott, még jó, hogy a szerelés idejére egy műanyag lappal lefedtem az akváriumot, így a műanyagmorzsa nem a vízbe potyogott, és nem az éhesen rárontó garnélák szájából kellett kifeszegetnem.

Azt talán mondanom sem kell, hogy a Tetra csak oldhatatlan ragasztással képes páramentes (?) szerelvényt beépíteni, így a kapcsolót és a fénycső-meghajtó áramkört ki kellett vágnom a fedélből. Így már a teljes lámpatest cseréje sem járható út, marad a kuka. Kár, pedig meg voltam vele elégedve, jól kitalált cuccnak látszott.

Most marad az oldalsó világítás, amíg ki nem találok valamit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése