2010. november 25., csütörtök

támad a lebegő szennyeződés

Tegnap este -- amikor az új kishalat próbáltam fényképezni -- vettem észre, hogy a víz tele van apró lebegő barna pelyhekkel. Olyan, mint miután az 1000-es vízpumpát lefelé irányítva felkavarom az aljzatra leülepedett barnás szmötyit, hogy növeljem a szűrőbe jutásának valószínűségét, de most semmi felkavarót nem csináltunk.



Leengedtem egy vödör vizet, és abban kimostam a belső szűrő szivacsait és kicseréltem a szűrővattát. (Az eddig használt gyári papírdobozos méretre vágott és ezért többszörös aranyáron forgalmazott vattalapok helyett a negyedkilós zsákban feltekert Sera vattát tettem bele, nem annyira profin illeszkedik, de megfelel.)
A levegőztetőhöz szereztem egy újabb időzítőt, azt most beállítottam, hogy éjszaka fújja be a buborékot. Éjjel ugye a növények is oxigént fogyasztanak, nem árt egy kis pótlás, meg aztán a felszín is sokkal koszosabb, amióta nincs levegőztetés.

A szűrőtisztítás után kell néhány óra, hogy a szűrőből a vízbe visszajutott koszt újra magába rántsa, de most, 15 órával később is elég sok lebegő szemcse van a vízben. Elég érdekes, mivel jó ideje nem változtattunk a működésen.

A korábban is betervezett külső szűrőt hamarosan beszerzem, de a belső szűrővel sem volt eddig ilyen probléma, lehet, hogy a biológiai lebontásban gyengécske, a vízforgatása sem elég, de azon csodálkozom, hogy hirtelen még a legegyszerűbb mechanikai szűrést sem tudja ellátni. Itt valami más gond lehet, csak egyelőre nem tudom, mi.
Ha van ötleted, ne tartsd magadban!

2 megjegyzés: