2014. február 3., hétfő

csőcsere

A növények elég nyomorultul néznek ki egy ideje, gondoltam, ideje kicserélni a fénycsöveket. Azt mondják az értékesítési szakemberek, hogy nagyjából egy év alatt veszít annyit a fényerejéből, hogy érdemes legyen újabb komoly összegeket áldozni rá cserélni, ezek meg már jócskán továbbszolgáltak. Amikor 2012 tavaszán az armatúrát cseréltem a bedöglött gyújtó miatt, vettem hozzá új csöveket is, de mostanáig a szekrény tetején várták, hogy a korábbi csövek kimúljanak.

Gyári JUWEL csöveket használok, az eredeti szettben Day és Colour "színűek" voltak, a Colour helyett most egy "Nature" növényfejlesztő fényűt szereltem be hátra.

Mivel kíváncsi voltam, láthatóvá tehető-e valahogy a régi csövek csökkent fényereje, csináltam előtte-utána fotókat, azonos beállítással. Sajnos, elfelejtettem az "előtte" képnél az expozíciót kissé aláállítani, így az "utána" kép természetesen beégett, de így is látható a különbség.

A második kép közvetlenül bekapcsolás után készült, ezért csináltam egy harmadikat is, húsz perc múlva. Itt szemmel nem látható a különbség, de a hisztogramon látszik, hogy kissé erősödik a fénye.

csere előtt

csere után közvetlenül

csere után húsz perccel
csere után közvetlenül
csere után húsz perccel



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése